

I går startade serien fam. Annorlunda på TV Mina tankar gick då till mina morföräldrar Anna och Johannes Salomonsson Västbyn Junsele. Min mormor födde också 11 barn men kanske under andra förhållanden än vad som är idag. Min morfar var skogvaktare som det hette i början av 1900-talet. De hade ett litet jordbruk -ladugård som mormor skötte vid sidan av hemmets göromål. Min mamma var äldst av flickorna och var den som först av syskonen fick hjälpa till i hemmet. När 11.te barnet var några månader dog min morfar i hjärntumör. Mormor fick då dra ett tungt lass ensam, med hjälp av barnen. Jag minns min mormor som en mycket mild och god kvinna, det var även alla mina mostrar och morbröder. Mormor var också min trygghet, under mina år på Skolhemmet.
I dag kom Jonnie hem för att ordna till min dator. Tyvärr gick det inte, jag har nog inte ställt till det den här gången. Kanske är det någon uppe i syberrymden som vill bråka med min dator. Verkar som att alla andra ser bloggen som den var förut. Men inte jag ?
Dagens citat : Öva idag på att känna tålamod med dig själv och din omgivning.
– 8 gr … vi hörs …





